Hej
Kan stämma!
Då det finns en markering på snäckan när den är i noll läge.
& i detta läge går det att justera trögheten via skuv/ muttern uppe på snäckan!
För att justera bort ev glapp i mellan rattstång & pitman armen så görs det på medbringaren där rattstången går in man släpper muttern & drar åt samt släpper tillbaka en aning Typ som ett hjullager.. Man drar åt hårt så de går ihop sedan släpper så det går lagom lätt,, & i styrsnäckans fall lagomt glapp..
Annars brukar som tidigare skrivits både hjälpstyrarmen & Centerlinken kunna glappa.. ytterst lite glapp i dessa leder kan kännas värre i ratten!!
Jag bytte allt som gick att byta ut som hade med leder att göra men blev ej nöjd förens jag gjort denna justering i snäckan dvs kolla så den stod i noll så det gick att vrida ratten lika mycket åt båda hållen samt skruva åt medbringaren..
Sedan gjordes in framvagnsinställning hemma i garaget med lodsnören ..