Hej
Alltid lika kul med huvgångjärn,
Hade liknade på min att den ej gick ner i bakkant,
Jag sänkte ner gångjärnet i Framkant/ främre bulten för att få ner det i bakkant känns fel men blev bättre.
likaså att smörja om de är segt & går det för lätt så lär man banka på niten för att få lagomt motstånd.
Bästa vore att släppa samtliga bultar både i huven & i gångjärnen sedan slå igen huven fixera gliporna med isskrapor eller lämpligt tjockt föremål,
Sedan be nån liten person om motorn är kvar i bilen skruva åt gångjärnen inifrån motorrummet med stängd huv
!.
Då får man grymt bra passform, Jag gjorde så när jag ej hade motorn i.
Sedan drog jag fast bultarna ordenligt, Borrade sen styrhål rakt igenom gångjärn & in i huvens fästjärn för att på så vis få i mitt fall 4mm borrhål som referenser
Om man ska ta dän huven igen, Är det bara att stoppa i borrarna & lirka in dem..