Westnose skrev:
ChevaPate skrev:
Tjeena! Jag tjackade en sån här ifrån Summit:
http://www.summitracing.com/int/parts/a ... /overview/Den har funkat över förväntan bra, känns som om det är ett varv mindre höger till vänster, men känns modern i känslan, Dalhems snäckan verkar vara renoverad å då får man mer originalkänsla!
Jag har en sån kromad generator 100 A med inbyggt relä som har funkat i 7 år perfekt!
Hur löste du det med laddningslampan till generatorn? eller kör du med volt/amperemätare?
kan ju vara en finess med att ha laddningslampan kvar, ifall fläktremmen går av, fast hur ofta gör den det egentligen?
ja ja, lite funderingar i vintermörkret, tänkte tå å tända upp flitens lampa i garaget
Original sitter det ett laddningsrelä under spolarburken där sitter sladden till laddningslampan. ( relät skall tas bort) den sladden skarvas och kopplas på den nya generatorn, samt en 6 m2 kabel drages mellan generator och pluspol batteri eller startmotor eller vart man vill bara det finnes en fet kabel till batteriet! Har för mig att två kablar på laddnings relät skall byglas.... Får kolla å återkomma!
Det sitter en kontakt på relät.... Vill minnas att det är dom två yttre sladdarna som skall byglas ihop..... Återkommer!
Laddlampan på generatorn ( nya) sitter på D+ har för mig att D = discharge.....