Aktuellt datum och tid: 20 apr 2024, 06:59



Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Styrservo -59
InläggPostat: 05 jun 2016, 12:45 
Offline

Blev medlem: 04 apr 2014, 07:08
Inlägg: 38
Ort: sala
Har en Impala -59 som jag vill ha styrservo på. Vart köper man och vad behövs köpas ? Passar från andra bilmodeller ?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Styrservo -59
InläggPostat: 05 jun 2016, 16:59 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 03 nov 2011, 19:32
Inlägg: 936
Ort: Hallsberg
Du behöver en sån här sats :
http://www.classicindustries.com/produc ... 99014.html
eller en sän här :
http://www.classicindustries.com/produc ... k5860.html
den sista är något billigare men jag har för mig att 500-snäckan och kylaren inte kommer överens om utrymmet på en 59:a (rätta mig gärna om jag har fel ).
Janne Gustavsson ( JACS performance , cruzin här på forumet ) har hemma eller kan snabbt få hem .
Alternativ 2 , om du är originalfreak , är att leta på och montera den varianten som satt på 59:orna med servopumpen monterad på generatorn och en hydraulkolv till styrstaget. Att hitta de prylarna är dock lite svårare och vad jag vill minnas körmässigt mycket sämre.

// C


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Styrservo -59
InläggPostat: 05 jun 2016, 21:33 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 13 mar 2011, 23:49
Inlägg: 1128
Ja rekomenderar 500 snäckan.
Den är bult on, är den inte det får man med en platta till det i kittet. Det fick ja till mitt och har för mej det stod på lappen only 58.

Sen är väll varken slangar eller servopumps fäste av bästa kvalite så försök att hitta ett original servofäste men då funkar inte servopumpen du får med för returen går ut bak på dom och du behöver den som går ut på sidan men det är värt det för original fäste så sitter det på plats bra och justering med rem blir korrekt.

Slangarna går ja till hydroscand å får nya pressade av bättre kvalite på slangen och eftersom du inte har servo nu har du rätt centerlink för 500 snäcka och behöver inte skaffa det. Det måste du annars om du tänker köra gamla versionen

Kylaren är nästa problem men bara för vissa. Vet ej varför. Dock köpte ja ett kyl där hörnet är borttaget och uppflyttat. Sjukt smidigt och ändå 3 radigt.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Theme designed by stylerbb.net & programy © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2009
Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]