Aktuellt datum och tid: 28 mar 2024, 14:29



Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Startspärr impala 66
InläggPostat: 19 maj 2018, 20:31 
Offline

Blev medlem: 18 jul 2017, 14:44
Inlägg: 1
Hej
Jag har problem med elen i min impala 66.Startspärrkontaken låg i handskfacket och 50 på tändnings låset har kopplats ihop med 30 på startmotorn. Bilen startar på alla växlar vilket int bilprovningen tyckte om. Jag har mätt upp och justerat in startspärrkontakten . När jag kopplat in den så fortsätter startmotorn att snurra när jag släpper nyckeln. Lägger jag i backen så slutar den att snurra och det går fortfarande sty starta på alla växar även om ja kopplar kabeln till 30 efter startspärren. Det sitter en MSD fördelare på den som jag tror heter streetfire. :?:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Startspärr impala 66
InläggPostat: 24 maj 2018, 15:48 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 03 nov 2011, 19:32
Inlägg: 936
Ort: Hallsberg
Lite bökigt att ge ett vettigt svar utan att ha sett problemet med egna ögon men:

Först lite frågor, du skriver att du mätt upp och justerat in startspärr/backljuskontakten , har du mätt med ohmmeter att den bara ger kontakt i park och neutralläge ? Har du mätt och kollat att det inte är kortis mellan backljus och startspärr ? Startar startmotorn så fort du slår på tändningen eller hänger den kvar efter startförsök ? Händer detta i alla lägen utom backen eller bara i park ?
Det verkar på din beskrivning som backljuset kan vara inblandat , kan du ta bort kablarna till det och testa , det borde finnas en anledning till att kontakten hamnade i handskfacket från början.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Theme designed by stylerbb.net & programy © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2009
Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]