jag använde ett t-kors, installerade t-korset med oljetemp&oljetryck i, gängtejp, en ca8varv... använder dock inte oljetemp utan bara oljetryck då jag ville fylla t-korset då oljetrycksgivaren inte passade på insuget... visar bra stadigt tryck alla 700mil sen installation i somras... jordar via jordkabel och skiter i om den skulle jorda i motorn, att gängorna håller tätt med gängtejp är viktigare än jordning via insuget
därför finns det separat jordpunkt på alla riktiga oljetrycks/tempgivare mot att jorda mot jordpunkt/kaross, ska man göra det, så ska man göra det riktigt, varför göra det halvgjort när man ändå kan göra det på riktigt, en riktig minuskabel direkt är inte så jävla svår att dra
tyvärr så fuskar så många, för dom "orkar" inte, och därmed åker runt och "tror" med dålig vattentemp/oljetryck/oljetemp pga dålig jord, skitkassa budget mätare osv, för dom inte orkar göra det på riktigt, varför ens montera en vattentemp/oljetrycksmätare om man inte gör det på allvar/med riktiga mätare-givare för?
/ Andreaz - Det första jag gjorde när jag köpte min cheva var att byta vattenpump/kylarslangar/termostat&termosathus+kylarvästka för att veta att kylarsystemet var i bra skick inför sommaren så man slapp fundera på VARFÖR den gick varm, som alla andra verkar stå som fån för pga av dåligt kylarlock eller liknande