jimmylito skrev:
är det mycket underhåll på dessa bilar? 3hjular man och hoppar med bilen förstår jag om det blir ett visst slitage men är det mycket skruva med det ? håller skiten rent ut sagt
?
Lite mer underhåll krävs på en Lowrider om man jämför med en bil med original-hjulupphängning, saker och ting rör på sig (vare sig man vill eller ej) när man höjer och sänker bilen.
Precis som du säger så slits saker och ting mer om man hoppar eller 3-hjular med bilen än om man bara cruisar och höjer och sänker bilen lugnt och försiktigt.
Köper du ett nytt hydraulsystem och bygger ihop det ordentligt så håller det jävligt bra, det är inte för inte som hydraulik används på arbetsfordon som ska klara av tuffa tag. Mekanik och pneumatik klarar aldrig av samma tyngd och kraft.
Min uppfattning är m.a.o att skiten håller så länge det är välbyggt!
Broderisak skrev:
Det lilla jag har haft med det att göra så får jag känsla av att det håller. Ett slitage som ofta dyker upp är att det kan bli håll på slangarna och då får man pyspunka
Så det måste man kolla så att dom inte skaver mot nåt
Pratar vi om hydraulik eller luftfjädring? För när det blir hål på en hydraulslang så smäller det bara till och oljan sprutar som fan och bilen sjunker ner illa kvickt, inget direkt pysande.