impalas.se http://www.impalas.se/chevy/phpBB3/ |
|
Hyudralik och air ride http://www.impalas.se/chevy/phpBB3/viewtopic.php?f=15&t=2276 |
Sida 1 av 1 |
Författare: | nicke [ 25 aug 2012, 10:07 ] |
Inläggsrubrik: | Hyudralik och air ride |
Om man tar in en bil från staterna som har hyudralik eller air ride kan man då regga och besikta den med dom grejerna eller måste man besikta med vanlig fjädring? |
Författare: | MikeM [ 25 aug 2012, 11:46 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Hyudralik och air ride |
Nu är ju Oscar bra mkt bättre på det här området men som jag förstått det är det bara o ta in den o regga den med hydraulerna. Hydrauler är ju ombyggnation medans airride kan vara orginal. |
Författare: | IMPALA [ 27 aug 2012, 09:16 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Hyudralik och air ride |
För att kunna registrera en bil med hydraulik så behöver du registrera bilen som ombyggt fordon hos SFRO, alternativt montera bort hydraulsystemet och regga med vanlig fjädring. Mer info här viewtopic.php?f=15&t=1424&start=0 |
Författare: | JimmyHoffa [ 27 aug 2012, 13:32 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Hyudralik och air ride |
är hamn personalen utbildad tro ? så att dom kan höja och sänka bilarna vid av och påkörning? köra av en bil som står i lägsta läget blir väl inget bra antar jag ?? |
Författare: | IMPALA [ 27 aug 2012, 15:48 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Hyudralik och air ride |
JimmyHoffa skrev: är hamn personalen utbildad tro ? så att dom kan höja och sänka bilarna vid av och påkörning? köra av en bil som står i lägsta läget blir väl inget bra antar jag ?? Nä, men lastpersonalen i LA som lastar in bilar i containrar är garanterat erfarna. När min 64:a kom till Sverige så var den bra upphissad. |
Författare: | nicke [ 27 aug 2012, 21:40 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Hyudralik och air ride |
Läste den andra tråden där men det jag undrar på är om det är någon nackdel att sfro besikta mot att plocka bort allt och sedan plocka tillbaka det igen vet ju nånsom gjorde så och tycker det skulle bli fan så mycket onödigt jobb, eller är det så att det är svårt att regga om bilen till orginal om man skulle vilja det senare |
Författare: | ChevaPate [ 27 aug 2012, 22:07 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Hyudralik och air ride |
nicke skrev: Läste den andra tråden där men det jag undrar på är om det är någon nackdel att sfro besikta mot att plocka bort allt och sedan plocka tillbaka det igen vet ju nånsom gjorde så och tycker det skulle bli fan så mycket onödigt jobb, eller är det så att det är svårt att regga om bilen till orginal om man skulle vilja det senare Vill man så kan man SFRO besa hur många gånger som helst det är bara slanta varje gång å jag tror att det bara är fördelar...... |
Författare: | IMPALA [ 28 aug 2012, 09:05 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Hyudralik och air ride |
nicke skrev: Läste den andra tråden där men det jag undrar på är om det är någon nackdel att sfro besikta mot att plocka bort allt och sedan plocka tillbaka det igen vet ju nånsom gjorde så och tycker det skulle bli fan så mycket onödigt jobb, eller är det så att det är svårt att regga om bilen till orginal om man skulle vilja det senare Nej egentligen inte, det blir mer jobb för att få den godkänd hos SFRO men när den väl blivit godkänd där så slipper man oroa sig över vad bilprovningen kan tänkas säga om att bilen har hydraulik.När jag stoppar i hydraulik i min Caprice så kommer jag att regga den hos SFRO som ombyggt fordon för att slippa framtida jobb/bekymmer. |
Författare: | nicke [ 28 aug 2012, 18:56 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Hyudralik och air ride |
Skulle du inte sätta hyudraler på 59an också? |
Författare: | IMPALA [ 29 aug 2012, 00:42 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Hyudralik och air ride |
nicke skrev: Skulle du inte sätta hyudraler på 59an också? Det stämmer, men det dröjer.
|
Sida 1 av 1 | Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |