ChevaPate skrev:
Jag håller med om att ifall priset är högt då skall man kunna ställa krav på att det är i princip en perfekt bil ifrån början, inte något upprustat vrak!
Eller har "alla" blivit fartblinda? Det borde vara skillnad på om det är en originalbil som vårdats, allt är med ifrån fabrik och en bil som halva karossen är utbytt, ny inredning, motor å låda e bytt!
Jag köper att man renoverat en originalbil där det mesta har behållits men snyggats till, inte att halva bilen har blivit Kines!
Man brukar ju få det man betalar för, en orörd rostfri original-59:a cab med matching numbers på drivlinan som stått i varmgarage hela sitt liv kostar givetvis mer än en 59:a cab som fått diverse plåtbitar utbytta pga rost samt med en utbytt drivlina. Med det sagt så tror jag att man ska ha en ordentligt stor portion tur om du ska hitta en orörd 59:a cab i "perfekt" originalskick för 660.000:-...
Men bara för att en bil har blivit "uppfixad" så betyder inte det att den är gratis, det är ju så med tillgång och efterfrågan. Dessutom så finns det ju olika grader utav renoveringar, det finns ju bilar som blir renoverade så att dom blir finare än vad dom var när dom var nya ifrån fabrik, då kan man förstå att priset blir högt.
Bilen som vi diskuterar tycker jag ser fint renoverad ut. (iaf på bilderna).
Jag skulle dock inte betalat så mycket för den, för såna pengar ska allt stämma med vad man vill ha.
Färg, utrustning, typ utav drivlina osv.