Aktuellt datum och tid: 27 apr 2024, 17:30



Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Classic performance products
InläggPostat: 18 dec 2011, 13:54 
Offline

Blev medlem: 26 jun 2011, 21:21
Inlägg: 200
Är det någon som har handlat delar direkt ifrån CPP?. Funkade det bra i så fall?. Dom har mycket fina prylar såg jag. Fan tur att man inte är shopaholic. Ibland är det tur att man inte har garage med mekmöjligheter, man skulle bli en social katastrof då :lol:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Classic performance products
InläggPostat: 20 dec 2011, 18:51 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 13 aug 2010, 15:45
Inlägg: 652
Ort: Kungälv
Ja jag handlade av dom nyss och det var inte en helt problemfri affär.
jag ville ju att dom skulle skicka sakerna till en kompis som var i usa för att fylla en kontainer hem men det kunde man inte om man skulle betala med sitt visakort, utan då var det tvunget att skickas direkt hem till mig.
men efter ett bra tag (sega på att svara + tidskillanden som gjorde att det tog ännu längre tid då dom bara skickade på kvällen för mig) så kläckte dom ur sig att jag kunde öppna ett paypalkonto och betala via det.
visst, jag gjorde det, tog ytterligare några dagar med att aktivera kontokort m.m.
sen skickar dom fel betalgrej som jag skulle betala till dom via paypal, dom får ändra på saker så det blir rätt.
och undertiden så frågar jag så att dom har alla saker hemma så jag slipper att vänta på det med och det säger dom att dom har.
men sen när jag äntligen får betalt allt så får jag min orderbekräftelse att 2 kardanstänger är restade.
vilket innebär att sakerna inte hinner komma till den adressen som jag gav dom från början innan kontainern ska lastas.
så det har tagit över 2 månader ifrån att jag beställde sakerna tills att dom skickar dom.
så jag fick leta fram en ny person som kunde ta hem sakerna till mig så det blev dyrare för mig att få hem sakerna m.m.
dom har inte varit villiga att ge mig någon kompensation eller något för den långa tiden och strulet även när dom sen inför rabatter på hela sortimentet.

men dom har ju mycket bra saker och dom var billigast när det gällde delarna jag skulle ha (5 bakre kardanstänger samt 2 stödlager)
så om du ska handla av dom och skicka till någon annan så skaffa dig ett paypalkonto så sparar du ett par veckor :P

får la hoppas att jag bara har haft otur och att dom inte brukar hålla på såhär.

//Tommy

_________________
-:1960 Impala 4dr ht:-


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Classic performance products
InläggPostat: 20 dec 2011, 20:19 
Offline

Blev medlem: 26 jun 2011, 21:21
Inlägg: 200
Har det börjat strula så brukar det va ett skit att reda upp. Men jag tror det stod på hemsidan att dom bara skickade till the billing adress första gången man handlade och pröjsade med kort. Antagligen för att för att garantera att det är kortinnehavaren som handlar och inte någon med ett stulet kort. Jag tror att det går bra att handla och skicka det till andra om du har handlat där tidigare och är inne i deras kundregister men det är bara en spekulation ifrån min sida (värt att kolla upp). Dvs om du har handlat och pröjsat med kortet och har hämtat ut grejorna utan reklamationer ifrån bank eller kreditgivare. Det är väl ganska bra egentligen då både kund och dom själva skyddas hyggligt. Men tack för infon då det är bra att veta deras rutiner. Det sparar mycket tid och strul. Hoppas du bara hade lite oflyt och pratade med en nonchalant ordermottagare för dom verkar ha dom grejorna jag söker.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Classic performance products
InläggPostat: 20 dec 2011, 21:07 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 13 aug 2010, 15:45
Inlägg: 652
Ort: Kungälv
jo det stämmer som du säger, att om man har handlat där innan så kan man göra så. men att det ska ta sån himla lång tid innan dom kläcker ur sig att jag kan betala via paypal.
tycker dom kan säga det med en gång eller ha det som betalsätt på sidan för att slippa sådant strul.

//Tommy

_________________
-:1960 Impala 4dr ht:-


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Classic performance products
InläggPostat: 20 dec 2011, 21:51 
Offline

Blev medlem: 24 jul 2010, 01:31
Inlägg: 665
Jag har handlat mycket utav dom, och precis som kungen.
En hel del strul och inte så himla serviceminded som dom borde vara.
Summit racing är ju återförsäljare, så dom sista gångerna har jag ringt summit och gett dom artnr då har det funkat helt perfekt.
Summit är grymma på service och dom har svar direkt när man ringer.
Dom är åf åt många olika firmor, blir oftast enklare att handla från dom.
Finns ju en del strulfirmor i det där landet.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Theme designed by stylerbb.net & programy © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2009
Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]