Beställde en ny generator från USA och betalade 100$ i frakt med DHL express,
det tog 3 dagar från säljare i usa till arlanda vilket är helt ok, när jag spårade paketet såg jag att det stog fel ort och ringde till dhl och meddelade detta, då svarade telefonisten att dom säkert listat ut att det stog fel ort med hjälp av postnummret och att det säkerligen skulle dyka upp under dagen, men inget paket. Jag ringde DHL igen dagen efter och då visste dom inte vart paketet var men skulle utreda detta, en annan dam ringde från DHL och meddelade att dom inte hade fått någon ordning på vart det var men skulle återkomma när dom visste. Jag väntade över helgen och igår ringde samma dam och sa att dom hittat paketet och det skulle komma imorgon mellan kl 11-13 ok. idag har jag väntat paketet mellan 11-13 men inget paket, Jag ringde DHL kl 13,30 idag och frågade vad dom håller på med, eftersom kurriren inte har hört av sig att denne skulle bli sen, fick till svar att det är ju en preliminär tid jag fått, då frågade jag varför man sätter ett tidsspann på 2 timmar om det är preliminärt och dessutom märkligt att det tar 3 dagar från usa till arlanda och 6 dagar från arlanda till norrtälje, Hon beklagade att jag blivit lovad en tid eftersom dom ej kan lova tider och att det är fullt normalt att det drar ut på tiden när det står fel adress, förvisso men ska det ta 5 dagar att ändra adressen från Norrala till Norrtälje? fast jag rint och sagt att det står fel ort samma dag det kom till sverige. nåja en stund efter jag avslutat samtalet med DHL Express så ringde kurriren och frågade efter vägen och sa att det skulle ta minst en timme hit, så han ska va här runt 15 idag.
Även när jag beställde däck till impalan så skickades dom med DHL och dom lyckades slarva bort ett på vägen så det drog ut på tiden
Kan ju bara säga som så att DHL står inte högt i kurs hos mig just nu.