Aktuellt datum och tid: 15 dec 2019, 09:29



Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: 1962 4d HT! 327 & PGlåda
InläggPostat: 27 maj 2019, 06:57 
Offline

Blev medlem: 17 apr 2019, 06:12
Inlägg: 2
Tjenare!
Har som rubrik lyder en 62a!
Men även en massa frågor och funderingar!

Vid fullt gaspådrag, så skriker det från växellådan.
Vad kan detta bero på?

Har en 4-ports förgasare, men när jag kollade lite närmare så såg jag att staget mellan de 2 främre och 2 bakre portarna inte satt där!
Nån speciell anledning att plocka bort det?

MVH


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 1962 4d HT! 327 & PGlåda
InläggPostat: 08 jun 2019, 23:09 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 jun 2010, 23:10
Inlägg: 234
Tjenare!

Vad är det för gasare och låda?

Oklart med lådan men kolla så kickdownstaget är fullt aktiverat när du håller full gas iaf.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 1962 4d HT! 327 & PGlåda
InläggPostat: 10 jun 2019, 09:13 
Offline

Blev medlem: 17 apr 2019, 06:12
Inlägg: 2
Tack för svar!
Fyller på med lite info!
Det är en edelbrock 4port förgasare och en aluPG!
Kickdown-stagen är inte kopplade till något har jag märkt!
Kan det ha något att göra med skriket?

Någon som har bilder på hur det ska vara kopplat?
Eller en tydlig beskrivning?
Mvh


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 1962 4d HT! 327 & PGlåda
InläggPostat: 11 jun 2019, 20:50 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 jun 2010, 23:10
Inlägg: 234
Jag har en liknande setup på min bil, det sitter ett metallstag på nedre delen av gaslänkaget på förgasaren som leds mot brandväggen, där sitter ett vinkelstag på motorn som leder ner en annan stång mot lådan och sedan övergår det till ännu ett stag som drar i kickdown-axeln som sitter på förarsidan av PG-lådan.

Jag är inte alls säker på att min setup är original utan kan vara nån efterkonstruktion. Det jag vet är att det finns "Lokar kickdown cable" med justerbar längd som du kan fästa på förgasaren och som leder en stålwire ner till lådan, vilket jag tror är absolut bästa och enklaste lösningen.

Det viktigaste är som sagt att håller du full gas så ska kickdownen på lådan vara max aktiverad. När jag kör med för lite utslag så känner jag hur det hackar och rycker i hela bilen när den växlar till tvåan med fullt gaspådrag.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Theme designed by stylerbb.net & programy © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2009
Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]