Chevydude skrev:
jag har tunnel vid orginalfläkten ville bara kolla så jag tänkte rätt orginal på vatten pumpen suger och elfläkten på utsidan av kylaren trycker genom luften för bästa resultat .
Men har du ett fungerande kylsystem och kylartunnel så ska du inte behöva använda en elfläkt ens
När jag köpte min 65:a för två år sen, så bytte jag vattenpump, termostat, slangar, osv, tömde även behållaren som tar emot övertryck, och elfläkt monterades, samt kylartunnel byggdes... denna elfläkt är knappt använd, och bilen går aldrig varm, denna behållaren är fortfarande tom, trots att bilen gått mycket och länge i rejäl värme....
Så om bilen går varm så du ständigt ska behöva en elfläkt för att få ner vattnet i kylaren så kanske det är dags och kolla över bitarna, typ ny kylare, slangar, termostat, vattenpump, termostathus osv för det ska funka utan, dessa kärror gick fint i texas och andra varma stater i USA för länge sen så dom ska klara svensk värme med....