489 BB skrev:
Jag rekomenderar att du köper en ny carter orginal ersättnings mek pump de kostar 200-300 kr hos hansen racing om det nu är nått fel på den du har. Mek pumpar är överlägset driftsäkrare än de eftermarknads el pumpar som finns+att de är tysta.
Ska du öka effekten nån gång satsa på en 4port är det glidare som gäller renovera den du har alt köp en ny renoverad tror tom Summit har renoverade. De har ren quadrajets till bra pris.
Finns några firmor i Sverige som renoverar. Köper du ny 4port finns ju ett par o välja på alla har sina fördelar o nackdelar. Quadrajet funkar bra men även Holley(även om många baktalar dem) Edelbrock tycker jag håller lite sämre kvalite känns billigare i gjutningen o så har de korrosions problem har fixat ordning på flera som behövt rejäl uppfräschning efter bara ett par år.
Kanske läge o uppgradera tändningen med? En Hei är svårslagen prestanda vs kostnad.
Ja öka effekt vill man väl alltid
Har haft några cheva-vanar för många år sen och bytt förgasare på nån, hade en 350 med en 650 cfm holley 4-portare som ersatte original rochestern som glappat ihjäl sig,.,
Om jag går loss på en quadrajet, eller annan 4 portare, så måste jag väl byta insug?
Angående tändning, HEI är alltså en ny fördelare som byter mot delcon rakt av?
Tack för ett forum för en blivande V8-nörd, känns som ett fint komplement till mina harleys