Pamela73 skrev:
mellan insug och toppar. är det vacum där också? det är fanimej vacum överallt, i min skalle också
hur knöligt är det med fördelaren. har hört att det är ett kugg i botten och om det kommer fel där så är det kört.
Ehh.. När kolven rör sig ner uppstår ett undertryck som gör att luft/bränsleblandningen sugs in i cylindern... Läcker det någonstans på vägen kan tex. Luft/ bränsleblandningen bli fel med för mycket luft. 14,7:1 luft/ bränsle är vad motorn vill ha för att fungera bra! Se bara till att det är tätt...
Angående fördelaren så är det inte kört.... Men märk hur fördelaren sitter i blocket samt även hur rotorn sitter å snurra INTE vevaxeln! När du tagit loss fördelaren.
Ta're bara lugnt å va koncentrerad så är det inga problem, utgå ifrån 1:ans tänstift, snurra vevaxeln med spärrskaft tills rotorn står mot 1:ans tändkabel, märk, ta loss, sätt tillbaka!! Du har i bästa fall märkning på svängningsdämparen på vevaxeln åsså