Aktuellt datum och tid: 29 mar 2024, 15:31



Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: edelbrock 600
InläggPostat: 05 nov 2014, 19:06 
Offline

Blev medlem: 31 mar 2014, 12:12
Inlägg: 31
jag har en cheva 400 och har bytt till edelbrock 600. hon gick bra två dar sen började hon hosta och rycka och tappa vacum. det går rätt bra på tomgång och vid gaspådrag men när jag lägger i växel och rullar iväg och ligger på jämn lugn fart så missar hon och rycker och suckar. man ska ju justera tändningen efter förgasarbyte men hur lossar jag fördelaren? har en HEI brytarlös.går det att justera tändningen på nåt annat sätt. jag använder INTE lampa utan örat :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: edelbrock 600
InläggPostat: 05 nov 2014, 19:40 
Offline

Blev medlem: 10 dec 2009, 12:51
Inlägg: 2041
Ort: Haninge
Det här kanske hjälper.
http://www.youtube.com/watch?v=Wwp9rtTPPJc
&
http://www.youtube.com/watch?v=g68uy7Uh1QA

Good Luck. :P


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: edelbrock 600
InläggPostat: 05 nov 2014, 20:09 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 28 apr 2011, 19:37
Inlägg: 3332
Ort: Norrtelje
Ingen vaccumslang som lossat eller drar tjuvluft vid förgasarfoten....prova å spraya startgas vid packningen....

_________________
four doors no waiting


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: edelbrock 600
InläggPostat: 05 nov 2014, 23:09 
Offline

Blev medlem: 31 mar 2014, 12:12
Inlägg: 31
bränslefilter, bränsleslang och vacumslangarna är nya. nu vet jag hur jag lossar fördelarn så i morrn ska jag justera tändningen. tack för tipsen och filmerna var kanon :D


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: edelbrock 600
InläggPostat: 06 nov 2014, 07:02 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 12 okt 2010, 19:50
Inlägg: 998
Ort: SÖDERBÄRKE
Hej

När du monterade den nya vakuumslangen till fördelaren? satte du den på ratt uttag på förgasaren alt direkt i insuget ?
Finns 2 uttag på gasarn varav ena är ett fullflödes å de andra är endast vacuum under öppnade spjäll :!:

// Gustav


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: edelbrock 600
InläggPostat: 06 nov 2014, 08:11 
Offline

Blev medlem: 31 mar 2014, 12:12
Inlägg: 31
vi satte den på samma som på quadrajeten det vänstra. men min fundering nu är om jag ska ha en från den högra till automaten? har läst att om man har ac och automat ska den sitta på den högra (förarsidan). ac:n är bortplockad men jag har automat och kicken funkar inte, går den på vacum månne???


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: edelbrock 600
InläggPostat: 06 nov 2014, 12:33 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 28 apr 2011, 19:37
Inlägg: 3332
Ort: Norrtelje
Om du har en vacuum-modulator på lådan sitter längst bak till höger så vill den ha vacuum
kickdown brukar vara stag ifrån förgasaren ihop med gasreglaget och ner till lådan eller Th400 elektrisk

Snodde lite text ifrån nätet nedan.......


Vakuum-modulatorn är en belastningsavkännare som hjälper lådan att växla vid rätt tillfälle beroende på hur hårt motorn är belastad.
Den styr även delgasnedväxling under 50km/h.
Justerskruven reglerar en aning hur hårt/snabbt växlingarna sker samt ändrar tidpunkten en aning upp eller ner några km/h.
Skaffa "bromsrör" som är tillräckligt långt för att det ska räcka med en kort bit vakuumslang i ändarna mot modulatorn och förgasaren/insuget.
Se till att koppla till konstantvakuum och inte till ett av förgasarspjällen styrt vakuumuttag.

_________________
four doors no waiting


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: edelbrock 600
InläggPostat: 06 nov 2014, 13:38 
Offline

Blev medlem: 31 mar 2014, 12:12
Inlägg: 31
Tack nu jag har lite att pilla med i helgen ;)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: edelbrock 600
InläggPostat: 11 nov 2014, 13:57 
Offline

Blev medlem: 31 mar 2014, 12:12
Inlägg: 31
Tack alla för hjälpen. Tändningen stod åt helsike fel och nu går hon betydligt bättre. Bara lite småjusteringar kvar och inkoppling av choken. Ni är guld :P :D


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: edelbrock 600
InläggPostat: 23 nov 2014, 15:54 
Offline

Blev medlem: 31 mar 2014, 12:12
Inlägg: 31
Vacumklockan i fördelarn var trasig så den är bytt nu, vikterna kollade, en fjäder bytt men hon går inte riktigt bra ändå. Insugspackningen läcker lite, kan det ha nåt med saken att göra? Är det svårt att byta själv? Måste man ta bort fördelaren?


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Theme designed by stylerbb.net & programy © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2009
Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]