impalas.se http://www.impalas.se/chevy/phpBB3/ |
|
Förgasarknas http://www.impalas.se/chevy/phpBB3/viewtopic.php?f=23&t=3727 |
Sida 1 av 1 |
Författare: | cricka [ 30 maj 2016, 16:58 ] |
Inläggsrubrik: | Förgasarknas |
Förgasaren har på min nyinköpta bil har blivit utbytt sedan jag hade den senast.. jag hade en Holley och nu sitter det en Rockorkester på den Bilen svartpuffar på tomgången och då är min fråga hur jag får bort det ?... är det bara att skruva på luftskruvarna eller måste man in i förgasaren och byta munstycken ? Jag tycker även att den svarar lite dåligt vid snabba gaspådrag, den typ blir orkeslös några sekunder innan den tar fart igen |
Författare: | black66 [ 30 maj 2016, 18:39 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Förgasarknas |
Vilda gissningar men detta har jag upplevt själv: Accpumpen är sliten/otät , detta gör att den tvekar vid gaspådrag och i ett försök att åtgärda detta har man skruvat på blandningen och den går fett på tomgång. Som tur är finns Youtube : https://www.youtube.com/watch?v=GMLVVnBMQ1k // C |
Författare: | cricka [ 30 maj 2016, 20:41 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Förgasarknas |
Det känns som det är nått felkopplat, vevhuskompsanslutningen är kopplad till bromsservot ( 283/327 har den vid fördelaren ), visst ska väl denna gå till förgasaren ? |
Författare: | ChevaPate [ 30 maj 2016, 20:53 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Förgasarknas |
Vevhusventilationen skall INTE sitta ihop med vaccum till bromsservot,ventilationen skall helst via flamskydd upp i luftburken! |
Författare: | cricka [ 30 maj 2016, 20:56 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Förgasarknas |
ChevaPate skrev: Vevhusventilationen skall INTE sitta ihop med vaccum till bromsservot,ventilationen skall helst via flamskydd upp i luftburken! Ska koppla bort det i morrn... kändes väldigt skumt och jag kände inte igen att det var så förra gången jag ägde bilen |
Författare: | black66 [ 30 maj 2016, 20:58 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Förgasarknas |
På min cab är den dragen till förgasarfoten ( nippeln som är pluggad på din bild ). // C |
Författare: | cricka [ 30 maj 2016, 21:00 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Förgasarknas |
black66 skrev: På min cab är den dragen till förgasarfoten ( nippeln som är pluggad på din bild ). // C Det var så jag hade för mig den var kopplad... då blir det så i morrn Tack för hjälpen |
Författare: | cricka [ 31 maj 2016, 10:25 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Förgasarknas |
Jag fick ett svar på fejjan oxå... Om förgasaren är från 59-61 så har den inget uttag för pcv, då dessa motorer hade "road draft tube" till vevhsventilationen. Därav kopplingen via bromsservot, vilket funkar precis lika bra. Pcv uttaget på förgasarna sitter ju ändå nere vid förgasarfoten under gasspjällen. Så då borde det vara rätt kopplat och felet kvarstår... hur justerar man ner bränsleflödet på en sån här förgasare ? Det sitter väl inga munstycken i dessa ? Rochester R4-4GC |
Författare: | ChevaPate [ 31 maj 2016, 19:22 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Förgasarknas |
cricka skrev: Jag fick ett svar på fejjan oxå... Om förgasaren är från 59-61 så har den inget uttag för pcv, då dessa motorer hade "road draft tube" till vevhsventilationen. Därav kopplingen via bromsservot, vilket funkar precis lika bra. Pcv uttaget på förgasarna sitter ju ändå nere vid förgasarfoten under gasspjällen. Så då borde det vara rätt kopplat och felet kvarstår... hur justerar man ner bränsleflödet på en sån här förgasare ? Det sitter väl inga munstycken i dessa ? Rochester R4-4GC Klicka i search carb! http://www.carbguy.com/info.php |
Författare: | ChevaPate [ 31 maj 2016, 19:27 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Förgasarknas |
cricka skrev: Jag fick ett svar på fejjan oxå... Om förgasaren är från 59-61 så har den inget uttag för pcv, då dessa motorer hade "road draft tube" till vevhsventilationen. Därav kopplingen via bromsservot, vilket funkar precis lika bra. Pcv uttaget på förgasarna sitter ju ändå nere vid förgasarfoten under gasspjällen. Så då borde det vara rätt kopplat och felet kvarstår... hur justerar man ner bränsleflödet på en sån här förgasare ? Det sitter väl inga munstycken i dessa ? Rochester R4-4GC Faan det känns som att vaccumet till bromsservot skulle bli lidande om man kopplar vevhusventen på samma slang, det suger i ena änden å fyller på i andra! Borde inte bli nå vaccum till bromsservot då |
Sida 1 av 1 | Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |