Aktuellt datum och tid: 13 maj 2024, 07:35
Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Forumindex » Teknik » Motor och drivlina
|
Sida 1 av 1
|
[ 4 inlägg ] |
|
Författare |
Meddelande |
Impala62ht
|
Inläggsrubrik: 1962 4d HT! 327 & PGlåda Postat: 27 maj 2019, 06:57 |
|
Blev medlem: 17 apr 2019, 06:12 Inlägg: 2
|
Tjenare! Har som rubrik lyder en 62a! Men även en massa frågor och funderingar!
Vid fullt gaspådrag, så skriker det från växellådan. Vad kan detta bero på?
Har en 4-ports förgasare, men när jag kollade lite närmare så såg jag att staget mellan de 2 främre och 2 bakre portarna inte satt där! Nån speciell anledning att plocka bort det?
MVH
|
|
|
|
Fippls
|
Inläggsrubrik: Re: 1962 4d HT! 327 & PGlåda Postat: 08 jun 2019, 23:09 |
|
Blev medlem: 21 jun 2010, 23:10 Inlägg: 240
|
Tjenare!
Vad är det för gasare och låda?
Oklart med lådan men kolla så kickdownstaget är fullt aktiverat när du håller full gas iaf.
|
|
|
|
Impala62ht
|
Inläggsrubrik: Re: 1962 4d HT! 327 & PGlåda Postat: 10 jun 2019, 09:13 |
|
Blev medlem: 17 apr 2019, 06:12 Inlägg: 2
|
Tack för svar! Fyller på med lite info! Det är en edelbrock 4port förgasare och en aluPG! Kickdown-stagen är inte kopplade till något har jag märkt! Kan det ha något att göra med skriket?
Någon som har bilder på hur det ska vara kopplat? Eller en tydlig beskrivning? Mvh
|
|
|
|
Fippls
|
Inläggsrubrik: Re: 1962 4d HT! 327 & PGlåda Postat: 11 jun 2019, 20:50 |
|
Blev medlem: 21 jun 2010, 23:10 Inlägg: 240
|
Jag har en liknande setup på min bil, det sitter ett metallstag på nedre delen av gaslänkaget på förgasaren som leds mot brandväggen, där sitter ett vinkelstag på motorn som leder ner en annan stång mot lådan och sedan övergår det till ännu ett stag som drar i kickdown-axeln som sitter på förarsidan av PG-lådan.
Jag är inte alls säker på att min setup är original utan kan vara nån efterkonstruktion. Det jag vet är att det finns "Lokar kickdown cable" med justerbar längd som du kan fästa på förgasaren och som leder en stålwire ner till lådan, vilket jag tror är absolut bästa och enklaste lösningen.
Det viktigaste är som sagt att håller du full gas så ska kickdownen på lådan vara max aktiverad. När jag kör med för lite utslag så känner jag hur det hackar och rycker i hela bilen när den växlar till tvåan med fullt gaspådrag.
|
|
|
|
|
Sida 1 av 1
|
[ 4 inlägg ] |
|
Forumindex » Teknik » Motor och drivlina
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
|
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori
|