Fick idag en smäll av den där Murphy...

Skulle byta kylare tänkte jag, tappade ur kylarvattnet och lossade ingående oljeslangen från växellådan hur enkelt som helst, skulle lossa andra som tydligen totalt rostat ihop och röret hängde med runt och "slog sig" så den gick fint av... så nu måste jag hitta någon som kan göra ett par nya oljeledningar från lådan till kylaren, någon som vet vart man kan få tag på ett par i sthlms området? tar gärna emot tips!
Nya kylare var förövrigt större än gamla så den "tunneln" som satt på framdelen fick jag montera av för den smalnade av och kylarens fästpunkter satt längre ut, men funkade bra när man tagit bort den, dock blev kylarslangarna för korta, så ska köpa nya och montera samt behöver nya oljeledningar från lådan, sen borde det funka finfint, gamla kylaren var redigt kexig, hade lossnat stora bitar av kylarpaketet samt fin grön färg överallt, så det var verkligen dags...
slänger in lite bilder med
Fläktkåpan bortmonterad

Nya prylen som jag hoppas funkar bra

Var tvungen att montera bort fläktbladet, satt så tajt emot samt gjorde ont när man skulle komma åt delarna där nere...

Nya kylet monterat, samt "tunneln" bortplockad, samt elfläkten monterad..

Blev mer utrymme mellan fläkten och kylaren, dock passar inte kylarslangarna längre