impalas.se http://www.impalas.se/chevy/phpBB3/ |
|
Ovanliga och udda modeller http://www.impalas.se/chevy/phpBB3/viewtopic.php?f=5&t=1817 |
Sida 2 av 4 |
Författare: | Nikke [ 14 feb 2012, 15:31 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Ovanliga och udda modeller |
black66 skrev: Jag har funderat på Bel Air 61:an på Blocket http://www.blocket.se/stockholm/Chevrol ... m?ca=8&w=3 Om den är äkta måste den vara ganska sällsynt, att lådan blivit bytt på vägen spelar ingen större roll. Om jag fattat rätt var det inte mer än ca 150 Impala 61:or som hade 409:a ;Bel Air borde ha varit ännu färre ,eller? // C Det där är ingen äkta 409, ingen 3 on the tree. Alla hade 4 on the floor. Towanda tillverkade 265 409 motorer 1961. 142st SS 409 1961. |
Författare: | Nikke [ 14 feb 2012, 16:00 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Ovanliga och udda modeller |
20 st 1962 Z11 |
Författare: | Nikke [ 14 feb 2012, 16:03 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Ovanliga och udda modeller |
10st COPO 409 1961 |
Författare: | Nikke [ 14 feb 2012, 17:50 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Ovanliga och udda modeller |
1963 Z33 |
Författare: | mbc [ 14 feb 2012, 20:48 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Ovanliga och udda modeller |
Den 50 miljonte byggda chevan! Det är inte jag som tagit detta kortet. "This 1963 Chevrolet Impala SS is fully documented as the '50-millionth' Chevrolet built. It came off of the Tarrytown, New York assembly-line on June 10, 1963 and was first driven by then-New York Governor, Nelson Rockefeller. The Impala SS is painted in 'Anniversary Gold' - which was previously used during the 50-year celebration of Chevrolet and is built to GM's 'show car' standard. It's powered by the famous 409 cubic-inch eight-cylinder engine that developed 340 horsepower. The car served as a touring promotional vehicle before being displayed on the showroom floor at Harry May Chevrolet in Monroe, Michigan for more than 25 years. With only 92 miles on the odometer it was then relegated to a storage building and remained there until 1992 when acquired by the current owners. The car still sits on its original tires and has accumulated a mere 140 miles since it was driven by Governor Rockefeller 45-years ago. A delicate restoration was done in 2000 to repair minor damage that occurred during storage." |
Författare: | IMPALA [ 15 feb 2012, 00:30 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Ovanliga och udda modeller |
59 Bel air 2dr HT. |
Författare: | Cheva_Power [ 15 feb 2012, 12:32 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Ovanliga och udda modeller |
dom är väll inte så vanliga i sverige ihalla fal ? http://www.garaget.org/mypage/gallery_i ... ge=1376010 |
Författare: | black66 [ 15 feb 2012, 13:45 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Ovanliga och udda modeller |
Jag har alltid varit förtjust i 59:ans kombivarianter. Biscyne Sedan Delivery , man kan ju undra hur de tänkte när de kallade den sedan 5226 tillverkade 1959 ,standard 1 bucket seat, inget passagerarsäte. VILL HA !! // C |
Författare: | IMPALA [ 15 feb 2012, 15:36 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Ovanliga och udda modeller |
black66 skrev: Jag har alltid varit förtjust i 59:ans kombivarianter. Ja, jag gillar också 59:ans herrgårdsvagnar. En fin 59:a Nomad skulle jag helt klart kunna tänka mig.Biscyne Sedan Delivery , man kan ju undra hur de tänkte när de kallade den sedan 5226 tillverkade 1959 ,standard 1 bucket seat, inget passagerarsäte. VILL HA !! // C Dom där Delivery-modellerna är riktigt ovanliga! |
Författare: | black66 [ 15 feb 2012, 16:39 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Ovanliga och udda modeller |
http://www.jims59.com/other59s/theultimus/index.html // C |
Sida 2 av 4 | Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |