Vips hade jag sålt hela Chevelle-fronten på blocket, tog max 2 dar, en packe stålar i näven, lätt svettig på jakt efter en 1965 års Pontiac GTO front skulle handlas...
Ut på nätet, sökte, sökte, sökte....... sökte............. sökte...........
Konstaterade att -65 års modell bara fanns i rätt body det året, -66 bytte dom size
Hopp. Tjatade på alla man känner, kolla efter en front, kolla efter en front...... kolla....
Fick tag i ingenting.....fick tips på glasfiberfront, hmmmm....... i värsta fall....
Tiden gick, alla som va i Staterna kollade med alla.... ingenting...
Plötsligt va det glasklart, ok tjacka en Hemi-Cuda=lätt, GTO-65:a=omöjligt!
Svetspolarn, något pessimistisk... va vare ja sa... sälj inte Chevelle-fronten innan du hittat GTO-delarna!!
ALDRIG,det här va: ALL IN! GTO ELLER INGET!!!
Efter kanske ett år dök en huv upp

, sen ingenting...... fick span på nytillverkade flyglar, hoppet tändes..... efter ett halvår... näe!
Så här har det hållit på ett bra tag.
Sen dök en GTO-grill upp i Luleå... ok, upp till Wheels nat i Luleå fick grillen levererad dit, tjohoooo!
Sen gick tiden......
Sen tändes gnistan igen, Tommys kontakt hade span på 2 beggade flyglar igen...
På kanskelistan 2 flyglar, check!
1 kylarram, check, grill check, huv står å väntar.
Sen igår, kommer hem på med Blocket, kolla bevakningar... hmm ny stötfångare till -65:a GTO, I NORRTÄLJE!!!!!! Kastar sig på telefonen, ringer... tut.....tut....
Då svarar en tvättäkta norrlänning, hallå, finns den kvar? Jomenvisst! Å i Norrtälje?
Näe, I KIRUNA!!!! WTF!!!!! Andra sidan ishavet!!! Ledsnar lite, tackar för samtalet.
Ringer den enda jag känner som kommer ifrån Kiruna, tjeena Ingemar, känner du nån som möjligen åker till Stockholm’s-hållet? Näe.... vänta jag skall kolla, återkommer.
2 timmar senare, jo en polare väntar på å få sin husbil tebax ifrån service, isåfall åker han mot Nyköping på Torsdag, VAAA?!?! Kolla var han som säljer bor i Kiruna, ok.
In på kartan.... konstaterar att båda snubbarna bor ett stenkast ifrån varandra, otroligt! Nästa morgon, jorå husbilen e klar för avfärd, YEEESSSS!
Ringer å kollar om det möjligen går bra å leverera stötfångaren till han som skall åka, jorå inga problem, YES! I eftermiddags va stötfångaren levererad å betald å klar för transport mot södern....... va e oddsen för det, allt inom ett dygn!!!!