nicke skrev:
ja såna där hörn har jag nog aldrig sett förut
undrar om det kan vara en lowrider option eller nåt?
jag träffade en impala expert i sommras på en bilutställning för han komme fram och frågade om dessa och han sa att han aldrig hade sett nå liknande så de måste vara en ovanlig sak
jag skruvade lös hörnen idag och de är gjort i gjuten aluminium som är kromad på utsidan , dom var ganska tunga och rejäla och jag ahr inte bestämmt mig om jag ska ha kvar eller sälja dom
jag började i söndags med att slipa ner bilen och ena sidan samt taket kofferten och huven är nerslipad så nu är de bara börja spackla upp några smårepor och någon mindre buckla
har även haft problem med lite vattenläckage i sommar från bakrutan så idag åkte både fram och bakruta ut och de var inte konstigt de har läkt in vatten
framrutan var limmad men nå skitlim typ p400 och de var aldelens för lite lim och bakrutan satt skitdåligt och de var hjälpligt tätat med byggsilicon så nu är de avlägsnat och nu ska riktiga klisterlister "negertojj" på plats och nu ska de inte komma in vatten å sån skit och rutorna blir dessutom i rätt avstånd till listen för tidigare satt rutorna för långt in i stolparna
har även bestäkkt nya klips till listerna och de borde komma på fredag
jag förväntad emig att de skulle vara rost bakom rutorna men bilen är verkligen otroligt rostfri och de vara bara slipa bort silicone och sånt emd roterande stålborste och sen blästrade jag ytan där rutan ska sitter och målade på rostskydd
här kommer lite bilder på projekt lackering 2012
bara börja riva
fronten nermonterad
ruggat av den första varvet
taket nerslipat
huven nerslipad
bakruta urtagen
framruta urtagen
så ser de ut efter ca 15 timmars jobb så nu väntar jag bara på klipsen till rutlisterna så ska rutorna tillbaka igen så ska jag fortsätta