Jaha då ska jag försöka dra mig till minnes vad som skett, jag började med att ge mig fan på att jag skulle ha en jänk, ville helst ha en Impala 58 men som vanligt ska det ju haka upp sig på pengarna hela tiden så jag fick helt enkelt börja leta något billigare och började leta efter en 65:a för jag gillar verkligen dom 3 bakljusen och rätt kaxiga front.
Efter ett tags letande hittade jag en annons på classiccars.se om en 65:a i Danmark så jag mailade lite med han och så flög jag ner och kollade på bilen
Annonsbilderna
Några bilder jag tog när jag var där och kollade på bilen
Ja så blev det affär och eftersom bilen inte var reggad i Danmark så blev det att boka frakt hem, sen gick man som på nålar ett antal veckor Innan den anlände till Norrtälje där motortransport dumpade av bilen hos Höglunds bil,och jag var själv i Västerås på kurs så mina föräldrar fick åka och fixa bärgare hem därifrån.
Bilen nyligen hemkommen
När den sen kommit hem så var det bara att försöka börja göra bilen klar för reg besiktning, var ju rätt intressant när man aldrig gjort det förut, men visste iallafall att stötdämparna bak var sopslut så dom hade jag beställt medan jag väntade på att få hem bilen,
Konstaterade att bakhjulen tog i skärmkanten och det antog jag att dom inte skulle gilla på besikningen+att den var väldigt låg fram och såg allmänt taskigt ut så det blev att börja leta nya hjul, beställde först liknande fälgar som dom jag har nu, men dom kom aldrig så jag började ringa och fråga vart dom var men då hade han sumpat min beställning, men fick sen som kompensation ett bra pris på mina tt2, beställde däcken från Danmark och givetvis så hade dom slarvat bort 1 däck på vägen.men dom lyckade spåra det efter ett tag.
Hade även undertiden jag väntade på att få hem bilen hittat trunk listen och hörnen,
beställde backspeglar,gummilister, lite emblem och lite annat småkrafs
Åkte till skroten och köpte lite bälten och signalhorn
Köpte km/h skalan av Christian här på forumet, stort tack!
Gjorde något litet försök till att ställa in bromsarna.
Sen började jag leta tid för reg besiktning vilket inte var det lättaste
men fick sen en tid i Haninge, På vägen dit i höjd med globen när jag skulle bromsa började bilen dra åt höges som f...n så jag tänkte att dehär kommer ju bara gå åt H...vete, men fortsatte till besiktningen och väl där gick jag in och var alldeles fantastiskt nevös och sa till besiktaren vad som skett på vägen dit, men han var väldigt sympatisk och sa att det kollar vi på på vanliga besiktningen, huvudsaken är väl att du kommer till Powermeet? Ni kan ju gissa vilken betongsugga som föll ur ens bröst!
Så han tog in bilen och började, det visade sig att det var spindel lederna som var sopslut och broms slangarna fram var på gränsen, så jag fick på nåder Köra försiktigt raka spåret hem med svenskregitrerad bil och med ett brett leende
Det blev att beställa nya spindel leder och broms slangar som jag sedan fick en gammal kollega att hjälpa mig att byta, och sen ombesiktning som var lite lättare att få tid till här i Nortälje.
Sen under sommaren blev det bara att skruva det nödvändigaste, och glida runt,
blev power big meet, wheels stockholm och några varv till Nifsta.
Den vill gå upp i temp på cruising, så jag köpte en elfläkt på powermeet, men den brann upp en dag när jag var ute och åkte, så nu har jag planer på att tillverka en kylartunnel, hade loss kylaren i höstas och rengjorde den med kaustik soda och spolade ur motorn.
Ja och för er som undrar vad det är för spis i så är det en 350 med 350 låda
vad jag tror jag kommit fram till är att det är en pickis motor från 78
Nä nu får det räcka för idag Fortsättning följer som det heter.