Sommarn är under kontroll för Herman!!
Lite funderingar...... Det står en Buick -58:a med 327:a och 1# system!? Den har hyfsat potent motor, och en jäkla skön sång å maskinen, rapp å fin.
På -65:an är det 2,5# system, många föståsigpåare har komenterat och sagt: ni MÅSTE ha 3-3,5# system, det går aldrig!!!!!
jAG tycker att det absolut inte påverkar nämnvärt vad det är för system på en bilmotor! Tänk på det, för det är besvärligare å få fram stora rör under bilen, jag tycker inte det är värt det!!!
Det sitter även original bigblockkylare i bilen, med elvattenpump och 3 st. Elfläktar 1 fram på kylaren och 2st. Bak. Den fram går via strömbrytare och dom bak via en termostat, igår under provkörning, tomgångskörning så gick bilen bara med en fläkt, och termostat-fläktarna gick inte ens igång!
visst det var bara 10 + ute men det kändes åsså bra!
Enda nackdelen med bygget hitills: motorn gillar soppa!
den går rätt fett!
Vi saknar även plunchen till lådan, den som ansluter till hastighetsmätarvajern!
Så är det någom som sitter på en 52 mm plunch till en 700 låda så köper jag gärna den!!!!!