Aktuellt datum och tid: 28 apr 2024, 10:23
Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Forumindex » Impalas » Projekt
Författare |
Meddelande |
ChevaPate
|
Inläggsrubrik: Re: Ännu en 65'a cab Postat: 02 jun 2015, 20:36 |
|
Blev medlem: 28 apr 2011, 19:37 Inlägg: 3332 Ort: Norrtelje
|
cricka skrev: 489 BB skrev: IOM lockupen slirar ju inte turbinen så inga problem med lägre varv än stallet. Kanon Har för mig att Kungen diskuterade det här med allt för låga varv med 700-lådan, tror att han pratade om problem med oljepumpen/fördåligt flöde?!?!
_________________ four doors no waiting
|
|
|
|
489 BB
|
Inläggsrubrik: Re: Ännu en 65'a cab Postat: 02 jun 2015, 21:48 |
|
Blev medlem: 25 dec 2012, 17:32 Inlägg: 118
|
ChevaPate skrev: cricka skrev: 489 BB skrev: IOM lockupen slirar ju inte turbinen så inga problem med lägre varv än stallet. Kanon Har för mig att Kungen diskuterade det här med allt för låga varv med 700-lådan, tror att han pratade om problem med oljepumpen/fördåligt flöde?!?! Fanns bilar från fabrik med både 2.56 och 2.73 med 700 låda så borde inte vara några problem med låga varv isåfall hade väll inte gm byggt sådana bilar? I tråden diskuterades 2200 RPM vid 110 vilken inte bör vålla minsta problem. Har en kompis som kör 3.07 och 700 bakom en 468 tror den varvar 1800-1900 i 110 km/h har funkat i 10 år än så länge.
Senast redigerad av 489 BB 02 jun 2015, 22:22, redigerad totalt 2 gånger.
|
|
|
|
black66
|
Inläggsrubrik: Re: Ännu en 65'a cab Postat: 02 jun 2015, 22:13 |
|
Blev medlem: 03 nov 2011, 19:32 Inlägg: 936 Ort: Hallsberg
|
Hittar just nu inga fakta i men har också för mig att 700-lådan inte mår bra av att köras längre stunder med lägre än 1400-1500 varv på ingående axel. Men det torde inte vara några problem egentligen, kräver nästan 2,73 och en lock-up som kopplas in väldigt tidigt.
// C
|
|
|
|
ZZ502
|
Inläggsrubrik: Re: Ännu en 65'a cab Postat: 05 jun 2015, 23:37 |
|
Blev medlem: 04 jan 2014, 22:36 Inlägg: 28 Ort: Garphyttan
|
Ja där ser man. Det är ju min gamla bil. Den tog jag hem till Sverige vintern 2005-06 tror jag. Köpte den på Pomona Swap Meet utanför LA
|
|
|
|
ZZ502
|
Inläggsrubrik: Re: Ännu en 65'a cab Postat: 05 jun 2015, 23:38 |
|
Blev medlem: 04 jan 2014, 22:36 Inlägg: 28 Ort: Garphyttan
|
|
|
|
ZZ502
|
Inläggsrubrik: Re: Ännu en 65'a cab Postat: 05 jun 2015, 23:42 |
|
Blev medlem: 04 jan 2014, 22:36 Inlägg: 28 Ort: Garphyttan
|
|
|
|
ZZ502
|
Inläggsrubrik: Re: Ännu en 65'a cab Postat: 05 jun 2015, 23:45 |
|
Blev medlem: 04 jan 2014, 22:36 Inlägg: 28 Ort: Garphyttan
|
Jag har en TH700 bakom en 502 i min -65 Belair med 3,73 i bakaxeln och den varvar ca. 1900rpm i 100km/h
|
|
|
|
cricka
|
Inläggsrubrik: Re: Ännu en 65'a cab Postat: 06 jun 2015, 09:02 |
|
Blev medlem: 14 feb 2010, 22:39 Inlägg: 1249 Ort: I en stad nära dig
|
ZZ502 skrev: Ja där ser man. Det är ju min gamla bil. Den tog jag hem till Sverige vintern 2005-06 tror jag. Köpte den på Pomona Swap Meet utanför LA Grymt kul, på title'n står det skrivit 12-27-05... ägaren var Ambriz Luiz Carlos
|
|
|
|
ZZ502
|
Inläggsrubrik: Re: Ännu en 65'a cab Postat: 06 jun 2015, 11:50 |
|
Blev medlem: 04 jan 2014, 22:36 Inlägg: 28 Ort: Garphyttan
|
Ja just det, han står där i egen hög person på andra bilden. En mexikansk "car flipper" som så många andra. Den är ju sjukt fin nu jämfört med då. Jag sålde den till Kristinehamn där den blev renoverad. Jag har lite mer bilder från när den kom hem, ska se om jag kan posta dom oxå.
|
|
|
|
cricka
|
Inläggsrubrik: Re: Ännu en 65'a cab Postat: 06 jun 2015, 11:52 |
|
Blev medlem: 14 feb 2010, 22:39 Inlägg: 1249 Ort: I en stad nära dig
|
Det vore trevligt om du kunde göra det
|
|
|
|
Forumindex » Impalas » Projekt
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster
|
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori
|