Så på tur står en flexplatta för då kan jag lämna in grejerna för balansering.
Delar jag ska inköpa är:
Melling Std m77 oljepump.
Melling drivpinne med stålhylsa.
Oljetråg Std 4qt finns på eBay för bra peng. Hoppas de är ok i kvalité bara.
Hyd rull lyftare antingen ett beg set Morel #4603(vet firma i Us som har flera med låga timmar från båtmotorer). El så blir det nya Howard #91161.
Stötstänger 3/8" one piece comp cams Magnum lutar det åt.
Nya ARP vipparmsbultar.
Har ev ett set zz502 plåtvippor på G. Annars vore stålrullvippor typ comp cams el crower smaskigt.
Topplocksbult typ std. Duger med beg om jag hittar ett set.
Insug. Edelbrock performer RPM el liknande.
Förgasare Quadrajet 800 cfm el en Holley 3310.
Nytt Chevrolet melonized fördelardrev.
Tändkablar. Några 8mm svarta och diskreta.
Alu kamkåpa. Sugen på en Edelbrock 4241 men kanske blir en billig Kina kopia?
Billet timing pointer.
Chevrolet gen VI kamdrivning med låsplatta. 12371053
Ventilfjädrar vore ju fint om de dubbel som var med har rätt tryck och finns Victor reinz oem liknande tätningar som får plats inuti innerfjädern nuvarande oem har tagit i fjädrarna
räknar inte med det så kompisen tyckte de här.
https://m.summitracing.com/parts/tfs-16936-16De har bra tryck och så funkar oem tätningen med dem.
Lite skruv, packningar och småkrafs.
Har just nu ganska exakt ca 10 000kr i det jag har och köpt.
Balansering går på 6000kr med byte kolvar.
Resterande delar 20 000kr ca kanske 3-5000 kmindre med beg insug förgasare lyftare och plåtvippor beroende på vad som dyker upp och om det blir fullrulle vippor. Landar på 36 000kr totalt om man räknar på 20 000kr isåfall vilket inte är jättedyrt för en rullkams 454a med ganska bra innehåll.
Hoppas på 400+hk och ett grymt vrid och ljud.
Funderar på topplockspackningar finns stålschims packningar från mr gasket som är .020 tjocka och ger bra quench med odeckat block nån som har erfarenheter sådana?