impalas.se http://www.impalas.se/chevy/phpBB3/ |
|
Min 454a http://www.impalas.se/chevy/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=3866 |
Sida 1 av 3 |
Författare: | Bengan [ 06 jun 2017, 13:31 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Min 454a |
Grejer på väg På eBay har jag köpt kolvringar. Perfect circle moly 40203CP.030. 550kr med frakt och avgifter. Sedan hittade jag en ny pioneer 872006 svängdämpare som jag gav 1200kr för med frakt också på eBay hade tänkt nöjt mig med en DA-4541 men är trevligt med gradering. En beg HEI med trasig modul för 275 kr var nästa fynd köpte en nos Wells USA made HEI module på eBay för 200kr. |
Författare: | Bengan [ 06 jun 2017, 14:09 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Min 454a |
Så på tur står en flexplatta för då kan jag lämna in grejerna för balansering. Delar jag ska inköpa är: Melling Std m77 oljepump. Melling drivpinne med stålhylsa. Oljetråg Std 4qt finns på eBay för bra peng. Hoppas de är ok i kvalité bara. Hyd rull lyftare antingen ett beg set Morel #4603(vet firma i Us som har flera med låga timmar från båtmotorer). El så blir det nya Howard #91161. Stötstänger 3/8" one piece comp cams Magnum lutar det åt. Nya ARP vipparmsbultar. Har ev ett set zz502 plåtvippor på G. Annars vore stålrullvippor typ comp cams el crower smaskigt. Topplocksbult typ std. Duger med beg om jag hittar ett set. Insug. Edelbrock performer RPM el liknande. Förgasare Quadrajet 800 cfm el en Holley 3310. Nytt Chevrolet melonized fördelardrev. Tändkablar. Några 8mm svarta och diskreta. Alu kamkåpa. Sugen på en Edelbrock 4241 men kanske blir en billig Kina kopia? Billet timing pointer. Chevrolet gen VI kamdrivning med låsplatta. 12371053 Ventilfjädrar vore ju fint om de dubbel som var med har rätt tryck och finns Victor reinz oem liknande tätningar som får plats inuti innerfjädern nuvarande oem har tagit i fjädrarna räknar inte med det så kompisen tyckte de här. https://m.summitracing.com/parts/tfs-16936-16 De har bra tryck och så funkar oem tätningen med dem. Lite skruv, packningar och småkrafs. Har just nu ganska exakt ca 10 000kr i det jag har och köpt. Balansering går på 6000kr med byte kolvar. Resterande delar 20 000kr ca kanske 3-5000 kmindre med beg insug förgasare lyftare och plåtvippor beroende på vad som dyker upp och om det blir fullrulle vippor. Landar på 36 000kr totalt om man räknar på 20 000kr isåfall vilket inte är jättedyrt för en rullkams 454a med ganska bra innehåll. Hoppas på 400+hk och ett grymt vrid och ljud. Funderar på topplockspackningar finns stålschims packningar från mr gasket som är .020 tjocka och ger bra quench med odeckat block nån som har erfarenheter sådana? |
Författare: | IMPALA [ 06 jun 2017, 15:58 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Min 454a |
Ser fint ut, vad ska den sitta i för bil? |
Författare: | ChevaPate [ 06 jun 2017, 16:15 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Min 454a |
Faan..... Jag fick habegär!!!! vill haaaa....... |
Författare: | Bengan [ 08 jun 2017, 12:03 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Min 454a |
IMPALA skrev: Ser fint ut, vad ska den sitta i för bil? I en Impala 67 är det tänkt, den står på lack hoppas få den till vintern. |
Författare: | Bengan [ 08 jun 2017, 12:05 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Min 454a |
ChevaPate skrev: Faan..... Jag fick habegär!!!! vill haaaa....... Ja blir en fin raggarmotor borde kunna dra runt bakdäcken iaf. |
Författare: | IMPALA [ 12 jun 2017, 11:45 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Min 454a |
Bengan skrev: IMPALA skrev: Ser fint ut, vad ska den sitta i för bil? I en Impala 67 är det tänkt, den står på lack hoppas få den till vintern. Du får gärna lägga upp nån bild på den. |
Sida 1 av 3 | Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |