Aktuellt datum och tid: 09 maj 2024, 12:51



Ny tråd Svara på tråd  [ 64 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Chevrolet Impala 1966 cab
InläggPostat: 13 jan 2013, 23:29 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 16 okt 2012, 10:51
Inlägg: 112
Ort: södra närke
jäklar vad fint det blir!! :) upp med lite mer bilder ;)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Chevrolet Impala 1966 cab
InläggPostat: 14 jan 2013, 00:00 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 04 okt 2010, 19:01
Inlägg: 127
Ort: Borgholm
Va bra att ni tycker det! För det tycker jag också! :D

Här börjades arbetet med att snickra ihop en ny garageplats. En ladudel med ett gammalt sädmagasin från då det begav sig. Det är tänkt att det ska in en 4-pelarlyft men dom planerna är så länge lagda på is. Så det skulle igentligen varit tak upp i nock. Men det taket som nu är byggt är skruvat för att underlätta nedmontering om planerna på lyft skulle återkomma. Har tyvärr dåligt med bilder från detta så ni får nöja er med före och efter. Ytan landade på cirkus 35kvm. Hur stort man än bygger så är det alltid för litet :roll: Men de får anses bra för att passa en bil.
BildBildBildBildBild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Chevrolet Impala 1966 cab
InläggPostat: 15 jan 2013, 11:15 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 04 okt 2010, 19:01
Inlägg: 127
Ort: Borgholm
Då var det detta lilla bekymret!

Bild

Tog en tripp ner till Sösdalaskroten då dom hade en smälld 66 där och kapade ur det som behövdes.BildBild

Sneglade även på fullsize pontiac 65-66 och det verkar vara samma form på dom bitarna också.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Chevrolet Impala 1966 cab
InläggPostat: 15 jan 2013, 22:43 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 04 okt 2010, 19:01
Inlägg: 127
Ort: Borgholm
Blästrad och delad. Är ju inte några ställen den va punktad på :shock:
Borrade alla punkter med punktsvetsborr så man inte pajar plåten innanför helt. Köpta på Wûrth. Säga vad man vill om deras priser men jäklar vad bra deras grejor är! Alla verktyg i verktygsskåpet på jobbet kommer därifrån numera. BildBild


Tog även bort undre fästet till framskärmen och gjorde ett nytt sådant samt bytte ut plåten bakom som va lite rutten. BildBildBild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Chevrolet Impala 1966 cab
InläggPostat: 15 jan 2013, 23:28 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 22 apr 2011, 23:26
Inlägg: 723
Ort: Värmland
tjena, du gör ett bra jobb me bil ,rost på alla konstiga ställe där.När va du på sösdala? va de länge sen? såg du hur golvet va på 66an? har ju en 65a å den e helt slut i golvet dom bitarna som börjjar gå uppåt mot torpeden på båda sidor, hela golvet går att köpa nytt ända fram dit tyvärr


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Chevrolet Impala 1966 cab
InläggPostat: 16 jan 2013, 08:45 
Offline

Blev medlem: 10 dec 2009, 12:51
Inlägg: 2041
Ort: Haninge
Är Sösdala öppet? Trodde dom skulle slå igen.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Chevrolet Impala 1966 cab
InläggPostat: 16 jan 2013, 09:50 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 04 okt 2010, 19:01
Inlägg: 127
Ort: Borgholm
När jag var och kapade ur detta så var jag där i mars. Trodde de skulle vara sista gången dom hade öppet så jag plockade på mig lite smått och gott. Men jag va där senast för ca 8 veckor sedan efter att pressen hade kommit dit i tron om att NU blir det sista gången så nu kan man ju pruta jävlar. men icke :roll: Kapade av en bakdel från en nova 65a som ska bli garagesoffa och tog med lite annat smått å gott. Tänkte jag skulle haft en motor också men de va utsålt allting. Men nu skyltar dom med att dom har 78 motorer på hyllan igen? Förmodligen får dom väl in dessa från Osbyskroten då?
Sist jag va där så sa han även att dom kommer ha öppet på vårkanten också. Så länge vädret tillåter. Kolla på hemsidan! dom har öppet nu på lördag. http://sosdalaskroten.se/ Vad beträffar golvet på 66an så tror jag att det var fint. Har tyvärr inte fler bilder på det än vad man kan tyda på bilden jag la in ovanför. Men det satt kvar för 8 veckor sedan iallafall! Sitter även en fin höger bakskärm på. 3500 skulle han ha för den..
Navkapslar har han mycket kvar av också. Om man nu vill smycka ut väggen i garaget eller hänga på väggen över frugans sänghalva :D


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Chevrolet Impala 1966 cab
InläggPostat: 16 jan 2013, 12:22 
Offline

Blev medlem: 10 dec 2009, 12:51
Inlägg: 2041
Ort: Haninge
:P Låter bra det.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Chevrolet Impala 1966 cab
InläggPostat: 16 jan 2013, 14:17 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 nov 2012, 18:36
Inlägg: 59
Ort: Hässleholm
En polare till mig jobbar på Osbyskroten/Sösdala och han sa att de för ett par månader sedan lastade mera saker och körde till Sösdala. Men att de skulle ha kört dit fler motorer det vetifan de. Jag var där senast den dagen då de pressade och visst var där lite motorer på hyllorna men några 78st har jag svårt att tänka mig där var.

De skrev häromveckan på hemsidan "Snöfritt i Skåne, Öppet 26Jan 2013!". Hur man kan detta flera veckor i förväg att det ska vara snöfritt då det förstår jag inte :lol:

Det är iaf. gott om snö här nu, ett par mil ifrån skroten, så jag tror nog att de struntar i att ha öppet den 26e.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Chevrolet Impala 1966 cab
InläggPostat: 16 jan 2013, 16:16 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 04 okt 2010, 19:01
Inlägg: 127
Ort: Borgholm
Lördag den 26 stod det visst jag. Tog fel där.

Tur att det finns lite skåningar på forumet som har koll på läget ;)

Om det mot förmodan skulle vara stängt så är det ju inte jättelångt till den supergoda Rockabilly-burgaren på Bellas Place i Bromölla :D


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 64 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Theme designed by stylerbb.net & programy © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2009
Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]