Hej!
Det ska bli kul med en ny-gammal träff i Stockholm 2026!
Som bekant så har ju Wheels Nationals och Classic Motor gått samman och anordnar Wheels Nationals i Vallentuna (Stockholm).
Länk till träffen:
https://www.classicmotor.se/vallentunatraffen/Årets frågetecken för mig har varit; "Blir det någon Stockholm Cruising i år?"
Eftersom miljöpartiet tyckte att det var en god idé att ta bort ett körfält i båda riktningar för bilar och ersätta det med ett avgränsat cykel-körfält.
Så nu bildas det köer så att fler bilar samtidigt kan stå och pumpa ut mer avgaser samtidigt.
Det lustiga är att det redan tidigare fanns breda cykelvägar längs sveavägen, så vad poängen med att kasta skattepengar i sjön för att försämra trafikförhållandena och luften i området är väldigt oklar...
Kort sagt, ni som vet hur det brukar vara på en Stockholm Cruising med fyra körfält vet att det brukar vara en enda stora parkeringsplats. Hur det skulle gå med endast två körfält säger sig självt...Det kommer inte att fungera.
Jag såg dock en alternativ cruising-rutt som någon hade skrivit på facebook som verkade vettig.
Jag kommer nog att köra på den istället för att ens försöka krångla inne på sveavägen.
Se följande bild: