Dom är inte många, men dom finns.
En del utav dom hamnade säkerligen i Sverige.
Snöade in lite på ämnet och började googla lite, hittade en bra sida där det fanns en massa rolig information om ämnet:
http://clubs.hemmings.com/frameset.cfm?club=chevytalkEnligt den källan så fanns det fem stycken GM-fabriker på följande platser i Europa:
Stockholm, Köpenhamn, Paris, Biel-Bienne (Schweiz) och Antwerpen (Belgien).Det är väl främst dom två sistnämnda fabrikerna som verkar ha tillverkat Impalas eftersom fabriken i Stockholm stängde 1957, Köpenhamn verkar ha upphört med produktion 1951 och Paris verkar ha upphört med produktionen efter andra världskriget.
Jag känner till en snubbe i Belgien som har en välbevarad och fin Impala 64:a 2-dörrars HT som är byggd i Antwerpen, ska fixa lite bilder på hans bil.
Blev lite fundersam på hur många utav alla Svensksålda Impalas som är byggda i Europa?
GM-bilar byggda i Antwerpen mellan 1955-1962 har tillverkningsfabriks-kod: "C" och bilar ifrån 1963 och uppåt benämns med "CA".
GM-bilar byggda i Biel-Bienne från 1958-1968 har tillverkningsfarbriks-kod: "SS"
Fann en gammal bild på Köpenhamns-fabriken:
Jag har även läst någonstans att vissa utav dessa Europa-byggda GM-bilar kunde fås i andra färger (än dom vanliga original-färgerna) tack vare att dom även byggde Vauxhall och Opel-bilar i samma fabrik, vet dock ej om det stämmer...?
Fyll gärna på med mer info om ni sitter inne på någon!