Igår var en fantastisk fredag...Besiktning av Impalan på morron och det gick till en början sådär?
Lång historia kort...Först grymtades lite om höjden på bilen när han fick lite bekymmer på bromsrullarna, detta löstes genom en smärre korrigering av placeringen av bilen när han körde upp på dom...Sen grymtades det lite om höjden igen när ett något värre bekymmer upptäcktes...Ett bromsrör(stål) gick av vid fördelningsblocket för att det tog i länkarmen lite när bilen fjädrade ihop! Detta hade ju inte hänt om bilen haft originalhöjd påpekades, jag å andra sidan förklarade att om bilen varit helt original så hade inte dessa eminenta skivbromsar funnits och detta höll han med om...Fick till och med 10 min. +verktyg av dom för att se om det gick att lösa på plats? Detta gick ju inte eftersom röret var av så det blev till att åka ur hallen med en 2:a på bromsröret men i övrigt var allt perfekt...Stack iväg till en polares verkstad 5 minuter därifrån, och medans jag gjorde om fästet till fördelningsblocket så tillverkade polaren ett nytt bromsrör, tog 45 minuter och sen var man tillbaks för ombesiktning...Allt såg kanon ut och nu har jag nybessad kärra redo för vägarna i 2 år till
Om det blir jag eller nån annan som får njuta dessa 2 år framåt får vi se, bilen kommer antagligen annonseras ut för nya projekt lurar i vassen...
Allt som allt gick det ändå bra under gårdagen, måste verkligen berömma besiktningsmännen för deras försök till att hjälpa till att lösa situationen och såhär i efterhand måste jag erkänna att det var tur att det hände där och inte ute på vägen i trafiken...
Stefan
S.A.M.S. Garage