cricka skrev:
garinge skrev:
Jag har trygghansa på impalan, veteranbilsförsäkring, inkl extra allt... billigt

Jag kör med LF entusiastförsäkring på min, kostar inte fullt 1000:- per år och är värderad till 350.000:-
nackdelen ( om det nu är en ) är att man inte får ta bilen till och från arbetsplatsen, göra en planerad körning till någon affär, du får köra max 500mil per år
man får visserligen stanna till vid en affär när man är ute och nöjesåker sen måste man väll även få stanna till på jobbet och hälsa på grabbarna om det nu skulle hända något med bilen vid arbetsplatsen

Det blir nog en entusiastförsäkring, det händer väl nån enstaka gång att jag tar 59:an till jobbet men det skulle man nog kunna slingra sig ur om något skulle hända
ChevaPate skrev:
Jag har åsså Svedea, så jag ringde Tony Domnerus å fråga vad som gäller???
Då sa han att Bilsportförbundet tar över försäkringen så det var bara å
ringa Tony så fixar han det...

Jag ringde bilsport, dom ville ha 1600:-/år, inte mycket men jag pröjsade 750:-/år hos Svedea.
Ska kika runt lite, måste finnas billigare än 1600:- tänker jag.
KUNGEN skrev:
HA

fan va sköj att du blev 500:e...
kul med att få vara med i ett reportage..
angående försäkring kör ja Länsförsäkring och ja betalar 1500:- om året
i helförsäkring och det är en vanlig försäkring.
(har precis bytt)
så ja kör båda chevorna och volvon helförsäkrade för 375:- i månaden.
det är fan mer än okej om man frågar mej.

Ja det var roligt!
Jo jag ska råka nämna att det finns ett ypperligt forum på internet för gamla chevor utav modellen Impala i det reportaget.
Får se vad det blir, jag kör inte så mycket med bilen så det blir nog en entusiastförsäkring.