Den övre brukar jag använda men.... Då MÅSTE föraren av bilen veta om att lockup'en använder man BARA PÅ MOTORVÄGEN!!! All övrig körning under 70 Km/H är lockup'en avstängd annars lådhaveri! Ett säkerhetsknep är att sätta relä'n emellan, ett som självhåller med strömbrytaren samt ett som är kopplad via bromsljuset och bryter upp det självhållande relät när man bromsar!!!
Nästa säkerhetspunkt är TV-vajern=Throttlevalv den håller rätt tryck i lådan och installerar man den fel= HAVERI!!! Har själv testat! Lådan höll 8 mil....
Den skall vara spänd vid fullgas men det är lika viktigt att den har rätt utväxling ifrån tomgång till fullgas. Man utgår ifrån centrum på spjällaxel'n sen skall vajer sitta under och ha en gångväg ifrån...... Det här återkommer jag om.....tror det var klockan 4 till klockan 7 samt att det för utväxlingens skull finns ett mått ifrån CC spjällaxel rakt ner till vajern och .... Det här återkommer jag om..... Tror det var 35 mm eller nåt sånt.
Som sagt jag skall ringa å kolla idag om ingen annan vet exakt!!!!
Det här är superviktigt att installera vajern på rätt sätt, använder man tex. Ett komplett kitt ifrån en van eller dyl. Så är alla fästen med rätt längd och utväxling, bygger man själv får man oftast svetsa på en bit plåt på "brickan" på spjällaxeln så att det blir en bit som sticker ner Klockan 4 vid tomgång