Aktuellt datum och tid: 28 mar 2024, 10:14



Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Edelbrock 1406 bestyckning
InläggPostat: 30 jul 2019, 11:52 
Offline

Blev medlem: 28 jun 2019, 11:33
Inlägg: 18
Okej!
Då ska jag kolla så att jag verkligen har rätt kablar också, tack för tipset!
Återkommer med resultat när jag fått alla grejer och provat. :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Edelbrock 1406 bestyckning
InläggPostat: 30 jul 2019, 11:58 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 28 apr 2011, 19:37
Inlägg: 3332
Ort: Norrtelje
Lite omkring ämnet...

http://home.swipnet.se/emod/Cad/hei.html

_________________
four doors no waiting


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Edelbrock 1406 bestyckning
InläggPostat: 30 jul 2019, 23:22 
Offline

Blev medlem: 28 jun 2019, 11:33
Inlägg: 18
Sådär! Provat mig fram med olika fjädrar till stegnålarna, i satt det blå fjädrar vilka ligger på 3Hg, provade mig fram och med rosa fjädrar på 7Hg går bilen fint och rent utan choken. :D

Provade mig fram lite med stegnålarna som följde med då jag inte hade tid eller ork att gå ner på djupet och följa charten med munstycken i kombination just nu. Att enbart byta dessa gjorde ingen större skillnad, men det fick mig att fundera lite.
På låga varv är den pigg och känns ganska stark just nu, men när pg-lådan lägger i tvåan så känns det som att det saknas lite ponnysar som borde vara där fram tills man kommer uppåt 60 km/h ungefär, då känns den rappare igen på gasen.
Om man upplever att den blir slöare längre upp i registret, ska man enligt charten gå mot en fetare Cruise mode eller mot en fetare power mode?
Den känns som sagt ganska bra på lägre varv och vill inte fetta på dem i onödan så att man bara bränner bensin :roll:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Edelbrock 1406 bestyckning
InläggPostat: 06 aug 2019, 22:46 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 jun 2010, 23:10
Inlägg: 240
Byter du nålar så tror jag det kan vara bra idé att byta munstycken också så du följer kalibreringskartan, dessutom mycket enklare att komma ihåg vad som sitter i gasaren.

För att underlätta felsökning så rekommenderar jag köp av en sån här:
https://www.biltema.se/bil---mc/bilverk ... 2000016980

Koppla den till insuget och kolla hur mycket vacuum du har, misstänker du vill ha fjädern för 8" vacuum istället för 7" :)


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Theme designed by stylerbb.net & programy © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2009
Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]