Tjena bilboken, dags för uppdatering!

i veckan så var det lugnt med containers så slutade efter lunch i tisdags, så tänkte ska fan byta hela tändsystemet för nya tändkablarna hade kommit dagen innan (dom som hansen skickade fel)
bilder måste man ta, så här kommer ett gäng!

Gammalt VS Nytt (lånad konding för att få hem bilen så därför den är fräsh)
Gammalt VS Nytt (lånad rotor för att få hem bilen så därför den är fräsh)
Gammalt VS Nytt
Ordentlig dragning görs, och måste hålla koll vart kablarna ska gå

Konding och nya brytarspetsar på plats
Nya rotorn på plats...
Allt färdigt, blev himla bra!
Så skulle man ta en provtur, då visade det sig att staget som håller förgasarn på tomgång tog i gasstaget så den hängde sig, skulle trycka till detta så gick det av, så polarn och jag tog och tillverkade ett eget av någon metall bit, blev som nytt, mycket böja, banka, snickra.. men funkar prima!
Köpte även en ny generator, 105A så kanske man kan få bättre laddning, gamla 63A var inge vidare.... (spolarburken bara lagd där just då)
Samt Kompressor och starkhornstuta monterades och min gamla "strebel kompressortuta" fick gå i pension....
Så idag, fredag kväll efter jobbet så skulle det tas en provtur med nya förgasarstaget, bilen gick bra, märktvärdigt bättre.... men nere på stan, så började den gå rejält kasst, kändes som den inte drog runt alla 8... annan sång i maskin, skakade och gick ojämt... vi stod i regnet och petade på tändkablar, brände oss på varma grenrör, skruvade tomgångsskruvar och blandskruvar men näfan... vi gav upp och lyckades ta oss hem till mitt garage... funderade en stund och precis innan vi skulle ge upp och nästan ställa in lördagens första crusingsväng med god dricka så äsch, vi skruvade av fördelarlocket och det visade sig att brytarspetsarna hade flyttat sig, vips... maskinen gick som den skulle... ÖÖÖS!!!
Så blev en sväng i regnet... och polarn drack bärs...

Sticker ut i p-garage
Så nu efter en lång arbetsvecka på sådär en 60tim eller vad det blir så är det dags för sängen, bolaget imorgon sen blir det ut och glida impala i sthlm med omnejd imorgonkväller

Ha en trevlig helg..HONK!
Kärran på tomgång

>
http://youtu.be/RiPQESeWa40