Tjenare!
Var en tag sen senaste uppdateringen nu.
fick kört ca 500 mil i sommras iaf.
Har grejat med en massa andra saker hemma, och det har blivit säkert 500 körda mil med leksaksbilar och dinosaurier, så det har inte varit jättemycket tid över till bilen men lite har ja fått gjort

Blev trött på att jag råkade slå i headerserna på västeråsturen så dom tickade hela resan typ, så jag bestämde mig för att göra en hasplåt, så nu slipper jag dom bekymmrerna (bästa jag gjort

) satte även på nya headerspackningar model tjocka

.

Dock så gav min växellåda upp efter västeråsresan. så det blev lite stressigt att få igång han igen mitt i sommaren. fick tag på en nyrenoverad 700 låda (som jag ändå hade velat ha men kanske inte mitt i säsongen

). dit med den och bygga balk, korta kardan, fick byta till ministart m.m. så nu går den gött iaf.

Fick köpt ett gött växelstags kit av th

passade som ett smäck

har fått upp avgasrörerna med hela vägen så dom ligger tight och gött.

Kopplade in ett lock-up kit nu i dagarna till 700lådan med början av växellådsbalken

fick kapa upp lite till i balken som gick imellan ramen för knutkorset tog i där

Bytt till ett justrerbart panhardstag så jag kan köra i bötten utan att det tar i någonstanns

plockade även ner mitt värmepaket för att jag har inte haft en fungerande fläkt på 6 år så jag tänkte att det kunde vara dags att fixa detta. det har även vart en jävla värme på hela tiden vid fötterna som jag gärna hade sluppit. såg dock vad problemet var då man inte kunde stänga av flödet igenom värmepaketet. har även bytt strömbrytaren och motståndet (eller vad det är) som jag med har haft liggandes

plockade av och polerade fälgarna i våras med på ut och insida, och tänkte göra det en gång varje vinter så det gjorde jag nu igen och fan vad mycket lättare det är att hålla dom rena och fina då.

resultat efter en säsong :O satte dit mina gamla som jag hade sparat :S

Bytt dom övre kulbultarna som jag har haft liggandes i några år

har även lite andra saker som jag tänkte få gjort nu i julledigheten men återkommer nog med det i nästa uppdatering (när den nu blir!)
Har även köpt ett nytt projekt som jag tänkte börja pyssla med, är ingen chevrolet men en betydligt större sak och lite äldre

//Tommy