ChevaPate skrev:
Har du varit på "Grönan" nån gång...
När du lyfter toppen så ser du ventilerna... Om man har en stark kamrat så får han snurra motorn samtidigt sprayar du ventilerna samt "knackar" ner dom som fastnar...
Snurra, spraya, knacka osv du förstår... Tills ventilerna åker upp å ner av sig själv!!! Torka av topplockspackningen dra åt å prova starta!

Byt olja naturligtvis!!
Hehe nej jag har aldrig varit där

kom aldrig så långt som att plocka ner toppen, körde på starten och flyllde i diesel igenom tändstiftshålen m.m. och tillslut så fick vi komp på cylindrarna
kopplade soppa direkt på förgasaren med då pumpen var lite ledsen.
tände till lite då och då men sen så startade fanskapet. då börjar min polare vråla ifrån motorrummet så jag stängde av den.... det visade sig dock att han vrålat utav lycka

sen fick vi inte igång den igen

har försökt flera gånger igen men utan att lyckas. startmotorn gårt mycket trögare nu med, men jag hoppas det beror på att det är mer komp i motorn.
ska dock ta och koppla förbi tändningslåset m.m. så inte det är kasst m.m. och direktström till starten så får vi se vad som händer.
alla tips är välkomna. (det kommer gnista och sopp får den

)
Roos skrev:
Näee

.... Fyfan va jävla asball.
Jag vill oxå ha en asfrän gammal sliten pickis som jag kan åka runt å skrämma snorungar och pensionärer med.
ja den är fräck men den har nog inte fått all kärlek som den skulle haft. ingen bil att helrenovera iaf, men kul med den ska man la kunna ha.
(vet dock inte om sången i sidsexan räcker för att skrämma några med dock

)
//tommy