Kör vi en liten uppdatering till såhär veckan efter Big Lake Run och inför Powermeet

Blev idag neråt klubben och få hjälp av klubbpolarn och montera på nya framdäck på mina american racing fälgar, pga vänster fram slitit lite snett, och vem vill få böter i en flygande i västerås (då snuten finns överallt där)

orkade inte upp på lyften, utan körde garagedomkraft,
"nya" däcken vs dom gamla, 225/50/17 och dom gamla var 225/55/17 =)

Skönt med tillgång till riktigt garage med allt man kan behöva, tryckluft, lyft osv =)

Märks varför man ville byta däck inför powermeet va?

dock så kände inte min polare att han kunde få på däcket på våran äldre däckmaskin, utan att kanske sabba kanten, så blev att jaga en däckverkstad som hade öppet efter 1730, på med reservhjulet, fylla luften i ena avplockade hjulet och dra iväg...
Strängbergs däck som stängde 1630 men en kille var kvar där hade lite medlidande och hjälpte mig när jag rullade in kl 1745

Modell nyare däckmaskin med rullar som pressade ner på två ställen mer än våran, gick perfekt, ser lite maffigt ut faktiskt =)

Samt började städa ur bagaget för att få plats med allt som ska med, lådan där till vänster innehåller allt man kan behöva, motorolja, servoolja, glykol, 10L bensin, osv, perfekt, samt obligatoriska sydstatsflaggan oxå

Däcket ur, skrattade åt dess text på däcksidan

Hoppas man stöter på några från forumet i wästerås, bara komma fram och säga hej!